星期四, 2月 14, 2008

禪宗與道家

啱啱用左九牛二虎之力(因為係用簡體宇寫嘅),先睇哂南懷瑾先生本"禪宗與道家",真係令我眼介大開,南懷瑾先生對佛道兩家,以及中國歷使嘅認識,真係可以話係博學。

唔睇唔知原來孔子同老子係同時期嘅人物(當然係我見識比較少之故),亦唔講我唔知原來儒/道/墨响戰國時期影響中國文化咁大,點解睇墨攻無講嘅?而中國道家第一人原來就係老子,等我仲成日話老子咩老子乜咁,真係失覺哂。當然係人都知道孔子係好出名嘅聖賢,但係原來佢就係儒家嘅第一人。咁我都唔知添,真係羞恥。。。

先講佛教,我當然知道(其實都係啱啱知道無幾耐),釋迦牟尼佛就係佛教第一人,原來摩呵迦葉尊者就係禪宗第一人。事原就係釋迦牟尼佛在靈山會上,對住百萬人,默然不說一句話,只自輕輕手拈一枝花,當時大家都唔了解佢嘅寓意(我到而家都唔明),只有大弟子摩呵迦葉尊者會心微笑。就係咁,釋迦牟尼佛就當眾宣布,摩呵迦葉尊者為教外別傳第一人,亦即係而家嘅禪宗。而將禪宗傳入中國嘅,就係達摩大師。唔知道達摩易筋經,係唔係達摩大師所創嘅呢?Anyway,中國禪宗,就係由達摩大師傳比神光,亦係後來中國禪宗尊為第二代祖師,亦可算係中國禪宗第一人。

呢本書亦話比我聽,大乘同小乘佛教嘅分別。以我嘅理解,大乘比較入世,而小乘就重個人嘅修為,亦即係比較出世,當然當中嘅分別,點會簡單幾隻字就可以講得哂吖。

而道教方面,就比較多故事。好似有分支,將重點放落練精化氣/雙修大法/房術方面。當然同覆雨翻雲(唔係無記果套),裡面嘅雙修大法有出入啦。但係原來真有其法,亦同入面講嘅出入不太大,仲以為王先生吹水添,真係錯怪好人添。唔講我唔知,原來傳真教真有其教,而亦真係王從陽所創立,仲係集儒釋道之大成。

另一樣我唔知嘅就係原來太極/陰陽呢d concept並唔係道家所出,最早原來都係出自易經。不過道家都好勁,而家嘅風水/命理以及養生學說,原來係出自道家學說,真係為後世所用,惠及眾生,流芳百世。

南先生經常提到佛道之間,經常互相影響,不過落筆寫佛家影響道家思想比較多,差不多無提到道家有咩地方影響左佛家,呢樣亦係我比較有興趣嘅地方,不過可能係我睇唔明哂所有簡體字,所以miss左少少detail咁。不過呢本書要我睇哂已經幾辛苦,好難可以叫到我睇第二次。。。

睇完呢本書,我更加想睇關於密宗嘅書。因為密宗對我嚟講,就更加神秘。

沒有留言: